josefinevill

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

The show must go on

Av Josefine - 24 mars 2010 21:45

Sitter med en kopp te och en liten smörgås alldeles ensam. Peter har mött upp Linnea i ridhuset med 3-årshingstarna för lite finputsning av mönstringen så att de är riktigt taggade på lördag. Som jag tidigare nämnt är det blandade känslor inför helgen... Som tur är finns det många Vilhelm-spekulanter som är villiga att ta sig an den lille token så mamma oxå får vara med i matchen. Det är ju liksom det här jag/vi lever för. Tror inte på något sätt att just jag är oumbärlig men Peter och jag är ett fungerande team hur knepigt det än verkar när vi väl är ute. Blir lätt att vi tar ut vår nervositet och ev irritation på varandra. Tycker själv att jag är ganska stresstålig (och tålig förövrigt med) när det kommer till kritiska moment. Försöker vara spindeln i nätet och hålla ordning på tider och Petar... I fjol hade jag/vi god hjälp med Zeke av Andréa. I år av Linnea. Skönt att inte vara helt allena när husband to be hittat nån att språka med. Imorgon blir det stora bad-dagen för småkotte-hingstarna. Inhandlat nya fina täcken de kan vara tjusiga i i boxen, finfint schampo och lite anti-trassel. Givetvis kommer geting-attraheraren hänga med i putsväskan. Meh, vaddå? Finns väl inga getingar i mars?? Får se till att skriva en pack-lista imorgon också så att allt kommer med. Knepigt det här att ha en litet kiddo också! Vi har liksom inte vant oss!

Hade spy-galla-över-tokiga-hästmänniskor (så kallade) idag med Linnea. Slutade med en helirriterad Linnea och en lite mindre irriterad Josefine som kunde konstatera att det är skönt att ha nån som fungerar någorlunda lika, hehe. Jisses vad vi tydligen kan störa oss...

På fredagkväll har vi (eller kanske bara jag??) planerat lite rödvinsafton med tillbehör ihop med Linnea och, förmodar jag, Vilhelm på hotellrummet. "vem tar hand om hästarna då?" Peter! Vi fixar väl det innan vi far till hotellet så klart!


Ser fram emot en härlig lördag i vilket fall. Fredagen är den jag bävar för mest... Stärk mig, någon, vem som helst!!!

Andréa kommer vara där, mamma kommer vara där, alla våra fränder inom nordsvenskaveln kommer vara där. Sjukt exalterad!


När Grevagården är avklarad vill jag att vi bestämmer datum för bröllop. Det får liksom hända nåt nu! Eller iaf att vi graverar i ringen nu när den ska göras mindre efter gravidsvullna fingrar. Jag har blivit smalare! Hurra!

 
 
Anneth

Anneth

25 mars 2010 08:30

Jaaa bröllop! :-D Det låter som en bra idé. Ni får leja mig om ni behöver nån som fixar inbjudningskort och annat grejs. ;-)

Kram!

http://lillnettan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards