josefinevill

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Om att få men inte ta (för givet)

Av Josefine - 30 mars 2010 21:03

Sicken helg det har varit! Taskigt väder fick vi i lördags på Grevagården, fredagkvällen som var så "försomrig" när vi utan jackor gick från bilen till hotellet. Lördagsvädret krävde tjock jacka, mössa och dubbla långkalsonger (minst). Framåt 10.30 fick vi barnvakt i form av Andréa så vi (jag) kunde börja ägna mig åt hästarna. Lite kalabalik innan båda var visade och klara men väl värt besväret. Någonstans emellan detta kom mamma och Boo. Mamma degraderade Andréa raskt från "barnvakt" till häståskådare (eller liknande). I vilket fall fortsatte Vilhelm vara i trygga händer och han syntes inte till på resten av dagen. Alla frågade efter honom... Tack mamma och Boo!!!

Båda unghingstarna blev godkända för avel (hurra  ) vår Brage gick till och med som nummer 2 i ringen! Ännu mer hurra!

Andréa hade med stor-sadel som passar på breda ryggar á la nordsvensk och shire. Du är bara för bra! *snufs på dig*  

Jag är fantasktiskt glad över att jag fick en hel natts sömn mellan fredag och lördag. Okej, sanning med modifikation. Jag kunde, om vi lagt oss i tid, fått bortåt 6 timmar sammanhängande kuddsnusning. Men flaskan med rödvin då? Mina vänner, Josefine drack rödvin i fredags! En halv flarra! Det snurrade redan efter första glaset vi tog innan restaurangbesöket för att inmundiga lite mat. Vi var 15 personer (plus Vilhelm) i sällskapet. En, mer eller mindre, smart person hade en, mer eller mindre, teori om att alla skulle beställa oxfilé så att "det ska gå fortare för dem i köket"... Jamen eller hur... Jag åt röding. (punkt) Lyckades hamna bland sköna smålänningar som bordsgrannar. Stefan var vild. Det var längesedan jag skrattade så mycket. Blir fnissig bara jag tänker på allt! För er som undrar lyckades mitt rödvinsspetsade sinne få till en egen version av Tobbes och Stefans om plöjnings-nm i Danmark. Den inkluderade bl.a Lindsay Lohan och en del diverse "plöjboys" . "När jag fick se henne sprang jag det fortaste jag kunde. Åt andra hållet" (sagt på bred småländska med ett otroligt inlevelsefullt och dynamiskt kroppspråk). Ja kära nån...

För att återgå till allvaret så börjar det bli ett problem med sömnen, eller snarare bristen på den. Jag är ett emotionellt kolli, paniken ligger och lurar. Vill så mycket, är rädd för mycket osv osv osv.


Var på butiken i söndags. Minns ni de där mjukisdjuren man kunde köpa för sin bonuscheck "så alla gosiga barn vann en resa till Tjeckien"?!? De reade ut dem för 10 kronor nu. Jag köpte en liten krokodil som Vilhelm fick. Han var mest intresserad av lappen som satt fast på den. "till förmån för Childhood". Då slog det mig. Vem får mina 10 kronor? Butiken? De gosiga barnen? Tillverkaren?


Det är svårt att köpa smink när man är mammaledig på landet. Behöver en ny foundation (uti fall att jag vill piffa till mig en dag) men vill inte häva mig iväg till Trollhättan "bara" för en sån pryl. Fick återigen en fungerande synaps i hjärnkontoret. Färghandeln! Det säger ju sig självt! Genialt. "En tub heltäckande fasadspackel, tack" Undrar om de har liv på burk oxå...


Klippte (förlåt, ajajajaj) Solex man idag igen. Borstade lite på honom oxå, den kraken. På sommarlovet (Andréas alltså, inte mitt) ska han troligtvis få bo hos henne... men jag måste skriva ett ordentligt avtal så att jag säkert får tillbaka honom...

 
 
Andréa

Andréa

30 mars 2010 22:31

det dära avtalet vet jag inte.. hmhmh

http://andreavill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 30 december 2017 07:52

    ’Varje dag är inte bra men det finns något bra med varje dag’ Jag har av livet lärt mig att detsamma måste gälla åren som går. Alltför många nyårsaftnar har jag tänkt ’nästa år, det är mitt år det’. Året som kommit h...

Av Josefine - 30 april 2014 15:01

Det börjar ordna sig... Med det mesta. För en vecka sedan på dagen stog jag och hoppade och väntade på elektriker för att få byggström till killarna som smällde upp maskinhallen. Smällde var ordet. Idag, när jag kom hem från fsk med V hade de tagit s...

Av Josefine - 13 mars 2014 07:41

När jag ser fram emot saker är det nästan som att önska livet ur sig själv, jag förstår det... Försöker ta till vara på varje minut av livet men ibland är det härligt att längta! Tre helger i rad nu massa trevligt 1. Maskerad oh 30-årsfest 2.Gr...

Av Josefine - 9 mars 2014 12:33

Det börjar ljusna, lite här och var! Imorgon ska det mätas ut vart det nya stallet kommer stå, mannen fyller en herrans massa år och V ska till fsk för första gången på två veckor.   Blåsten får vi väl stå ut med några dagar till, det torkar åtmi...

Av Josefine - 21 februari 2014 13:03

Maken : vad är det här för något? (Håller upp avrivna blöjkoder från X antal blöjpaket) Jag: det är blöjkoder som är bonusgrundande på... Maken(avbryter): varför ligger de i hyllan? Jag: ... Jag har inte aktiverat dem ännu... Maken (onödigt u...

Ovido - Quiz & Flashcards